søndag 31. august 2014

Den store konfirmasjonshelga- 2 jentekaker og 1 guttekake

God kveld alle sammen.

Denne uka har vært skikkelig travel på kakefronten. Jeg har levert 3 konfirmasjonskaker! Jeg har jo selvfølgelig lyst til å vise dem til dere.

Den første kaka er en dansekake laget til en jente som driver med freestyledans og elsker bling. Derfor passet det godt med en høyhelt sko på denne kaka. Jeg hadde fått ønske om at kaken skulle være rosa og hvit, men fikk ellers kunstnerisk frihet. Her er resultatet:




På den underste kaka har jeg brukt frill teknikk der fargene går fra hvit til rosa nedover kaken. Danseren er et spiselig bilde.



Under all marsipanen er det sukkerbrød fylt med min deilige bringebærmousse (øverst) og bringebærkrem og vaniljekrem i 4 lag (underste).




Den andre kaka jeg har laget til denne helga er en koffertkake. Jeg valgte å lage en koffert til denne jenta fordi hun er så glad i å reise og har vært mange steder rundt i verden. Hun er en idrettsjente som går på ski og spiller fotball. I tillegg er hun glad i jenteting og skulle ha lilla, hvit og sølv som hovedfarger i konfirmasjonen sin. Slik løste jeg oppgaven:




Kofferten har mange merker/tager laget som er spiselige bilder- de representerer steder hun har vært, idrettslaget, ski- og fotballinteressen. For å få med litt jenteting og litt lilla og hvit, laget jeg også en høyhelt sko til denne kaka.




Under marsipanen skjuler det seg en saftig sjokoladekake fylt med oreokrem og smurt opp med melkesjokoladekrem.




Tredje og siste kake er en skikkelig guttekake. Ønske fra kjøper var at jeg skulle lage en miniatyr ATV som skulle stå på et marsipanlokk i kamuflasjefarger. Klare ønsker, men likevel en skikkelig utfordring med å lage en ATV. Slik ble den:




ATVen er laget av cereal treats og marsipan. Denne kaka er en mørk og god Annas sjokoladekake fylt med bringebærmousse basert på italiensk marengs og smurt opp med sjokoladesmørkrem.






Dette var alt fra meg for denne gang.Nå skal jeg fortsette kvelden med å ta det helt med ro ;-)

Marlene












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar