mandag 1. september 2014

Jentete 3 etasjes

God kveld alle sammen!

Til forrige helg leverte jeg også en tre etasjes marsipankake til konfirmasjon. Denne kaka tenkte jeg skulle få sitt eget blogginnlegg ;-) Her er kaka ferdig pyntet.







På toppen av kaka har jeg laget en roseoppsats der jeg har satt sammen 7 roser til en bukett. Jeg synes slike er veldig lekre og kan være nok i seg selv på kaka.






Denne kaka er ikke en bryllupskake, men til en skikkelig rosajente, så da tenkte jeg at det ikke gjorde noe å stesje den litt mer opp. For å passe inn i konfirmasjonens rosatema, farget jeg de spiselige blondene rosa.




Alle tre kakene er marsipankaker med sukkerbrødbunn, men har forskjellige fyll. Den øverste er fylt med bringebærkrem og vaniljekrem. Midterste kaka er fylt med sjokoladefløtekrem og romkrem. Den nederste er fylt med vaniljekrem, jordbærkrem og sjokoladefløtekrem. Alle kakene er smurt opp med et tynt lag vaniljesmørkrem for å få en litt mer stabil kake.




For å støtte opp kaka har jeg brukt sugerør med grillpinner inni og eget kakebrett under hver etasje.

Til helga blir det ny temakake ;-)

Marlene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar