onsdag 9. april 2014

Fargede egg til påskefrokost på skolen

I kveld har Mariella og jeg farget egg som hun skal ha med seg på skolen i morgen.
Vi syntes begge to at de ble skikkelig fine.



Hva gjorde vi for å få så fine farger på eggene?

I utgangspunktet tenkte jeg å gjøre det enkelt å koke eggene sammen med Wilton gelefarger. Mitt første forsøk ble mislykket da eggene nesten ikke tok farge. Det må en god del farge til for å få så sterke farger på eggene som jeg ønsker - ca 1-2 ts av hver farge.

De turkise eggene er farget med gelefarge, men til de andre fant jeg en annen løsning. Rødbeter ga eggene skikkelig fin rødfarge. Vanlig løk funket bra for å få gul farge på eggene og blåbærsyltetøy ga lilla egg.

Etterpå pyntet Mariella alle eggene med klistremerker.

Kanskje du også vil ha fargede egg til påskefrokosten?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar