fredag 16. mai 2014

17. mai kaker

God kveld!

Nå er jeg ferdig med baksten til i morgen. Dette året hadde jeg lyst til å utfordre meg selv med å lage en bunadkake. Det måtte selvfølgelig blir en Lofotbunad, siden jeg har den selv. Dette er første gang jeg har malt med spiselige farger- det var gøy. Det er en tradisjonell bløtkake inni med vaniljekrem, friske jordbær, bringebær og blåbær.










Det ble mer enn en kake, for jeg har fått ansvar for kakebaksten for selskapet vi skal i i morgen. Her har jeg pyntet kransekaka med fondant.


Selv om jeg ikke synes at Verdens beste (eller Kvæfjordkake som jeg kaller det) er den estetisk peneste kaka, er den skikkelg god og passer godt på et festbord. Den blir ekstra frisk og god med masse jordbær inni!



17. mai feiringen på Neskollen er en felles dugnad blandt foreldrene på skolen, så i år skal jeg ha med kake til buffeten. Jeg har valgt å lage mine saftige, enkle og barnevennige brownies. De ble jo litt søte med en epleblomst på.





Ønsker alle en fantastisk 17.mai!!

Marlene


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar