mandag 5. mai 2014

Kaker med spiselig bilde

God ettermiddag alle sammen!

Den siste uka har det skjedd mye i min hobbyverden. Jeg har levert tre kaker til konfirmasjon og bursdag i tillegg til at jeg har vært fire dager på scrappetreff. I dette innlegget vil jeg vise frem kakene jeg har laget. Nå har jeg også mulighet til å bestille spiselig bilde til kaken din hvis du ønsker.


Den første kaka er en mørk sjokoladekake (Annas), trukket med marsmallowfondant og fylt med deilig bringebærmousse basert på italiensk marengs, melkesjokoladekrem og hvit sjokoladekrem. Dette er en kake til en skikkelig hestejente.










Den andre kaka er en gulrotkake med Philadelphiakrem. Her har jeg brukt en rosemønsterteknikk til å sprøyte kaka.









Den tredje og siste bestillingskaka er en marsipankake jeg lagde til en 60 årsdag, der jubilanten jobber i jernbanen og liker musikk. Kaken er et sukkerbrød trekt med marsipan og fylt med vaniljekrem, jordbærkrem, friske jordbær og banan.












Noen ganger lager jeg litt ekstra kake og fyll, slik at vi hjemme også kan få oss en smakebit. Her er en liten "restekake" jeg laget og hadde med meg til de jeg var på scrappetreff med. Annas sjokoladekake med bringbærmousse.





I neste innlegg skal jeg vise dere hva jeg har laget på scrappetreffet :-)

Takk for at du så innom!

Marlene















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar