fredag 22. august 2014

Jimmy Choo sko og eske- kake


God kveld ;-)

I morgen skal det være klassefest for Natalia som går i 7. klasse. Derfor er det hun som har bestemt hvilken kake hun ville ha. Etter en del år med mammas kaker, har forventningene steget fra år til år. Denne gangen ville hun ha en høyhelt sko som skulle være rosa med hvite blonder. Spennende utfordring for mammaen ;-)




Slik ble skoen som jeg begynte med på mandag. Enda er den ikke helt tørket så jeg anbefaler å lage skoen en uke før den skal brukes.








For første gang har jeg prøvd meg på spiselige blonder, såkalt Sugarveil, og det synes jeg selv ble veldig lekkert og dekorativt. Hva synes dere?





Inni skoesken er det Oboy-kake, fylt med oreokrem og smurt opp med melkesjokoladekrem. Jeg har brukt bare marsmallowfondant til denne kaka siden den ikke inneholder nøtter.





På toppen av lokket på skoesken har jeg laget en rosett. Den må bygges opp etter delene har tørket i flere dager. Jeg har også "fylt" skoesken "papir". For å lage det har jeg kjevlet fondant papirtynt, ruflet kantene og lagt de til tørk oppå skrukkete bakepapir. For at ikke papirene oppi eska skulle bli knust, har jeg støttet opp lokket på skoesken med grillpinner inni.







Ønsker dere alle en trivelig helg! Her blir det i hvert fall liv og røre ;-)


Marlene


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar