onsdag 2. juli 2014

Baseballkake- bestillingskake

Heisann alle sammen!

Denne kaka gleder jeg meg til å vise frem. Jeg liker utfordringer og denne gangen skulle jeg bake en New York Yankees kake til en glutenallergiker.




Denne kaka er trukket med marsipan. Logoene og billettene er spiselig bilde.





Capsen er laget av såkalt cereal treat. Det er en masse laget av Rice Crisipes (jeg brukte puffet ris her siden kaka skulle være glutenfri), smeltet marsmallows og smør. Jeg lagde litt ekstra som jeg skjærte i små terninger som barna fikk, de var kjempe gode ;-)





Inni kaka har jeg brukt to forskjellige fyll. I det første laget er det hjemmelaget vaniljekrem og friske bringebær og i det andre er det melkesjokoladekrem. Til oppsmøring og dik har jeg brukt vaniljesmørkrem.





Jeg bruker som oftest Google til å finne inspirasjonsbilder. Denne gangen har jeg både sett på andre kaker fra USA og bilder av ordentlig baseballutstyr. Jeg har tilsatt til CMC pulver i marsipanen for å få den litt stivere og bedre å jobbe med. Pynten laget jeg et par dager i forveien slik at hansken og bremmen på capsen kunne tørke i den fasongen jeg ville. Jeg ville også at balltreet skulle være helt rett.



NB! Sånn at det er sagt, lager jeg gjerne kaker til allergikere, men jeg har ikke eget utstyr og rom til allergimat. Derfor sier jeg at jeg lager kaker uten tilsatt gluten, men kan ikke garantere melstøv selv om kjøkken og utstyr er vasket. Jeg kjøper ny pakning av alle ingrediensene for sikkerhets skyld også.

Ønsker dere alle en fortsatt hyggelig kveld!

Marlene








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar