mandag 30. juni 2014

Roser og franske makroner

God kveld alle sammen!

I dag har jeg kost meg med litt baking i mens barna har vært på ridekurs. Jeg holder på med en bestillingskake som jeg har så lyst til å vise dere, men kunden må nesten få se den først :-) 

Noen ganger når jeg likevel er i gang, øver jeg meg på andre teknikker. I dag har jeg laget noen store marsipanroser som jeg har lyst å vise dere.




 Den rosa er laget av hvit marispan og deretter "dustet" med pulverfarger.





Den blå er laget av marsipan som jeg har farget blå på forhånd.


Franske makroner

Etter den planlagte bakingen satt jeg igjen med mange eggehviter, så da måtte jeg jo lage et eller annet av dem ;-)

Jeg endte opp med franske makroner med bringebærsmak og hvit sjokoladeganche.





Takk for at du så innom.

Marlene

1 kommentar:

  1. Du er veldig flink Marlene :-) Og så fine roser.
    Britt Helen

    SvarSlett