fredag 18. april 2014

God påske - kake

God påske til dere alle sammen!

Jeg koser meg når jeg har god tid til å holde på med kakepynting, så det har jeg gjort i dag. Barna har fått modellert blomster, egg, reir med mer av marsmallowfondant de også. Det synes jeg er en fin måte å inkludere barna på. Hvis du ikke ønsker å ha det barna har laget oppå kaka, kan jo dette være ekstra fint påskegodteri.

Her er dagens kake, laget til ære for bloggen- og påsken. Kaken er et sukkerbrød fylt med friske bringebær, blåbær og jordbær, vaniljekrem og bringebærkrem. trukket med hjemmelaget marsmallowfondant.



Og litt ekstra fokus på detaljene..







Takk for at du så innom- neste gang blir det et scrappeinnlegg, har noen spennende herrekort som jeg holder på med.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg fikk ett spørsmål på Facebook om hvordan jeg lager hjemmelaget marsmallowfondant, så da tenkte jeg å dele oppskriften her også:

Marsmallowfondant:

Ingredienser:
- 1 pose marsmallows
- 2 ss vann
- 1 1/2 - 2 pk melis

Slik gjør du:
Ha marsmallows og vann i en plastbolle og kjør i microen i 1 minutt. Rør rundt med en skje, er det fremdeles klumper, sett inn i 30 sek til. Når du har en kremaktig konsistens heller du det i miksmasteren og setter på eltekrok. Deretter tilsetter du litt og litt melis under omrøring inntil massen har fått en marsipanlignende konsistens. Til slutt knar jeg den litt på bordet og tilsetter farger hvis jeg skal ha andre farger enn hvit.

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar