søndag 1. juni 2014

Temakaker med spiselig bilde til konfirmasjon

God morgen alle sammen!

I dag er det konfirmasjonsdag her i Nes og jeg har levert kake til to konfirmanter. Jeg synes det er morsomt å lage kaker som har et personlig preg tilpasset den som kaka er til. Det medføfrer selvfølgelig en del utfordringer underveis, men synes det er litt av sjarmen ;-)

Den første kaka er en jentekake. Jeg hadde forestilt meg en kake med sminke og høyhelte sko, men så kom konfirmanten med et ekstra ønske- hun ville gjerne ha supermannkake. Jeg måtte tenke meg litt om før jeg fant ut hvordan jeg skulle få til å lage supermannvri på kaka uten at den ble for barnslig eller guttete- jeg ble fornøyd med resultatet.



Disse kakene er saftig sjokoladekake fylt med en deilig bringebærmousse (som jeg har forelsket meg helt i) og smurt opp med sjokoladekrem for så å bli trukket med marsipan.



Morsomt med sminke synes jeg da ;-)



Så fikk jeg endelig laget høyhelte sko, hadde gledet meg til å prøve meg på det.





For å få supermannskiltet til å stå ut fra kaken, har jeg laget det et par dager på forhånd med marsipan iblandet litt cmc pulver.

...............................................................................................................................................................................

Den andre av helgens kaker er en guttekake til en gutt som driver med skihopping og skateboard. Selv om de ønsket en temakake, ville de også har et litt mer tradisjonelt preg på kaken. Derfor endte jeg opp med litt blomster og putemønster i tillegg til å modellere skateboard og ski.



Kakene er klassisk marsipankake med sukkerbrød fylt med vaniljekrem, fløtekrem og jordbær. I tillegg har jeg fylt ett lag i hver kake med bringebærmousse.









Jeg satt på en stor blå rose på baksiden av bildet både for å pynte baksiden av kaken og for å få støttet opp bildet.


Takk for at dere så innom og håper dere likte dagens bildedryss.

Marlene




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar