lørdag 14. juni 2014

Barnebursdag med sommertema

God morgen alle sammen!

Nå er det en stund siden jeg blogget sist, har vært travelt hos meg. I dag gleder jeg meg til å vise dere kakene jeg har laget til min yngste datter, Mariellas 7 årsdag.

For første gang har jeg prøvd meg på en kake med strandtema. Synes den ble morsom.







Under "stranda" er det en tradisjonell, barnevennlig sjokoladekake med smørkrem. Lokket og pynten er laget av marsmallowfondant.


Natalia på 11 har laget regnbuecupcakes til søstra si, med litt hjelp fra mamma. Her har vi brukt vanlige vaniljemuffins, farget med 5 forskjellige gelefarger. Frostingen er creamcheesefrosting og melonene til pynt er marsmallowfondant.




Siden cupcakene ble litt vel store til barneselskap valgte jeg å skjære litt av de. I stedet for å kaste avskjæret, brukte jeg det til å lage cakepops- og vips så hadde vi en kake til! Cakepopsene er laget av kvernet muffins blandet sammen med frostingen. Etter å ha formet massen til små kuler, la jeg de i fryseren. I de frosne kulene stakk jeg inn papirsugerør, dyppet i candymelt (hvit sjokolade) og pyntet med farget strøsukker. Får å unngå å måtte kjøpe strøssel i dyre dommer kan man farge vanlig sukker ved å blande sukker, gelefarge og litt vodka. Spriten fordamper og igjen sitter du med farget sukker som passer perfekt til strøssel. Kan du se at cakepopsene er pyntet som badeballer?





Siden dette var en sommerbursdag, tenkte jeg at det måtte være et friskt og godt innslag på kakefronten. Derfor lagde jeg min første vannmelonkake. Jeg skal lage et eget blogginnlegg om hvordan jeg gjorde det, men dere kan likevel få en sniktitt her på det ferdige resultatet.




Slik så bordet ut før de små gjestene kom :




I dag er det voksenselskap og da har jeg supplert med en Pavlova. Jeg bare elsker denne kaken! Og om det går an så blir den enda bedre i dag med deilig hjemmelaget vaniljekrem. Etter man har smakt denne, blir det vanskelig å gå tilbake til Piano sin.. Jeg skal lage en tutorial på hvordan man lager hjemmelaget vaniljekrem, det er ikke så vanskelig. Her er Pavlovaen.






Ønsker dere alle en fortsatt strålende helg!
Takk for at du så innom :-)

Marlene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar